Wednesday, April 06, 2011

Kemek kereta comel ku

Aduh....pagi-pagi dah accident. Nasib baik tak apa-apa. En suami lah, dia pergi langgar abang motor tu. Bukan kat mana pun, depan Tadika angah jer. Mujur tak laju mana. Kebetulan En suami baru nak tekan minyak, motor pun sampai. Kedegang!!!! Ya Allah, kata saya.

Saya bukan risau kereta kami. Tapi yang saya risaukan abang motor tu. Dia jatuh tergolek. Saya takut dia patah kat mana-mana jer. Terutama kalau patah kaki lah. Kemek kereta boleh dibaiki. Kalau orang yang kemek, mati la kami. Ke balai polis la pulak jawabnya. Lagipun, payahlah pula dia nak mencari rezeki.

Alhamdullilah, tak ada apa-apa. Cuma kereta comel saya kemek dan tercabut. Sedih pulak saya tengok. Kebetulan baru nak hantar Arissa ke rumah pengasuh. Jadi terkejutlah pengasuh melihat kereta kami ni. Sebenarnya kejadian tu taklah teruk mana. Motor tu pun cuma calar sedikit sahaja. Tapi bila sampai ke kereta saya, apasal lah kemek teruk. Ini guna tin milo ke tin coke-cola. Lembut gila, sampaikan kena sikit pun dah belok. Jadi kami pun balik semula ke rumah untuk tukar kereta. Pakai kereta En Suami pula.

Dalam kereta, saya apa lagi. Pot pet pot pet. Mungkin En Suami tau salah dia, tu yang dia diam jer. Dalam saya bising tu terkeluar juga lawak. Apa taknya, bila abang motor tu dah bangun dari jatuh, saya tengok kasut dia koyak.
Jadi saya tanya, "Eh, kasut awak koyaklah"
"Takpe, kasut ni memang dah koyak" ujar abang motor tu dengan telus.

Nasib baik abang motor tu baik dan jujur, kalau tak mesti nak claim kasut dia. Lepas tu dia tak marah pun walaupun dia dah tergolek-golek macam nyanyi lagu hindustan tadi. Habis tinggi pun dia cuma kata pada suami saya, "Awak tak nampak ke saya tadi". Mujur En suami minta maaf dan mengaku salah. Habis cerita.

Jadi En suami ada tugasan khas hari ni (macam cerita OSO pulak). Pergi hantar kereta ke bengkel. Insya-Allah boleh settle hari ni. Sebab sikit jer. Kalau kena enjin tadi mungkin kereta comel saya kena tidur hospital (bengkel).

 Pandangan dari sisi

Pandangan dari hadapan

Jangan risau En kancil. Gerenti tak tidur hospital, sebab kecederaan En kancil ni sedikit sahaja. Kalau kena pada jantung en kancil barulah di tahan dalam wad. Jadi nanti ada doktor kereta dan misi seksi yang akan bantu En kancil. Jadi sekarang En kancil boleh rehat dulu dekat rumah sementara papa cari hospital mana nak hantar En kancil yer. Tenangkan fikiran, jangan sedih sangat. Mana tau kalau papa tukarkan En kancil tender / mudguard yang baru.

1 comment:

  1. lawaklaa akak ni...tgklaa orgnya tu ok x?dia terus tgk kasut....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...