Saturday, April 16, 2011

Satu hari lagi....

Alhamdulillah...........saya diberi sehari lagi untuk bernafas di muka bumi ini. Esok belum tentu saya masih bernafas lagi. Untuk itu saya perlu muhasabah diri dengan segala musibah yang akan mendatang. Akan segala kesenangan yang saya kecapi. Akan segala kemudahan yang dinikmati. Semuanya hanyalah bertujuan untuk menguji saya sebagai seorang manusia. Yang tentunya hanyalah seorang manusia yang lemah dan kerdil.

Pagi Sabtu yang ceria di hari ini kerana saya berkesempatan untuk bergolek lebih lama di atas katil. Ini kerana kebetulan minggu ini tiada program. Jadi pengisiannya hanyalah dirumah.

Sambil mengunyah jemput tepung yang dicicah dengan sambal sardin nyum...nyum....teringatkan emak di kampung. Apa lah khabarnya emak saya dikampung yer. Padahal baru semalam telefon. Rasa rindu pulak pada dia.

Kebetulan juga adinda saya, Kaktih menghadiri kursus kahwin di Nilai hari ini. Jadi sibuk sedikitlah mak saya di kedai kerana ketiadaan adik saya. Apa-apapun moga berjayalah Kaktih (macamlah ada periksa selepas kursus...ceh).

Mulanya kami bercadang hendak balik ke Kota Bharu. Balik kerumah ibu mertaku. Tapi sebab nak balik pada Labour day nanti, jadi di ubah pula hendak ke Cameron Highlands. Dan kesudahannya tak jadi, sebab hari ini rancang nak rehat-rehat sahaja di rumah.


Apa-apa pun hidup perlu diteruskan. Hati perlu dibersihkan. Jiwa perlu dimurnikan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...