Thursday, April 21, 2011

Saya pun nak sistem audio cam ghini

Pagi tadi saya dan suami mencuri masa untuk memenuhi undangan majlis pengisian borang di Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Alhamdulillah, saya disambut meriah oleh masyarakat di LHDN. Walaupun tanpa karpet merah, namun saya masih diraikan. Seperti biasa, bila dah dekat tarikh tutup barulah kami terkocoh-kocoh hendak mengisi borang. Padahal kena isi online. Tapi sebab isi setahun sekali, jadi paswordnya terlupa. Lainlah kalau isi hari-hari kan. Jadi nak mudahkan kerja kami isi di LHDN jer. Mudah sebab kalau ada kesulitan boleh bertanya pada pegawai yang semuanya ramah mesra.

Jadi sebab tak ramai, sekejap sahaja dah siap. Lagipun bukan banyak pun pendapatan yang ada. Jadi mudah kerja. Kebetulan cermin kereta pecah 2 minggu lepas. Jadi selepas diganti, masih tiada tinted. Jadi kesempatan yang ada digunakan untuk meng"tinted" kan kereta comel saya tu.

Sambil Cina tu pasang, sambil saya berjalan-jalan dalam bengkel dia. Terjumpalah kereta ni. Banyak duit budak ni kan. Sanggup berhabis untuk sistem bunyi yang hebat. Kalau sayalah, tak sanggup. Cukuplah dengan sistem bunyi yang sedia ada. Itupun dah cukup membingitkan. Asalkan berbunyi sudah. Kalau tak berbunyi mungkin saya akan upgrade jadi seperti ghini jugak. Kui...kui.... Boleh sambil bawak kereta, sambil buat konsert live.

Tinggal seciput jer ruang untuk barang
Agaknya kalau beli tulang rusuk kambing di Giant, nak letak kat mana yer.
Mungkin kena ikat di atas bumbung kut

Ha.....ambik kau
Langsung takde kawasan/ruang untuk penumpang
Pepaham jerlah, memang dia tak suka kau orang tumpang kereta dia.
Patutlah selama ni muka cam tempe jer kalau orang lain tumpang.
Lepas ni tak merasa dah kau nak tumpang.
Sorry yer, untuk awek jer

Ini rumah ker kereta
Kalau saya ada duit yang memang dah tak tau apa nak guna, barulah saya beli menatang ni.
Iyelah....kut-kut selama ni suami saya ada bakat terpendam nak menyanyi karoeke.
Bolehlah guna kemudahan ni....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...