Friday, March 25, 2011

Percutian paling jimat

Kebetulan 3 hari sebelum cuti sekolah pada 12 Mac 2011 hari tu saya dan suami terpaksa pergi ke KL. Jadi saya punggah semua anak-anak saya. Bila saya kerja, uwan tolong jaga mereka dalam bilik hotel. Jadinya dah alang-kepalang tu terus saya mohon cuti 3 hari lagi iaitu dari hari Isnin sampai Rabu. 

Jadi kebetulan rancang sekali dengan kakak saya untuk ambil cuti pada hari yang sama. Kununnya nak bawak anak-anak pergi berjalan-jalan. Pada awalnya rancang nak pergi ke Melaka. Tak jadi, tukar pulak ke Port Diskson. Tak jadilah jugak. Tukar lagi ke Taman Rekreasi Ulu Bendul. Taman ulu bendul pun tak jadi. Kesian punya pasal kat anak-anak, akhirnya mandi sungai je lah kat belakang rumah Uwan. Bukan tak best, tapi biasalah dekat sangat. Airnye cetek tapi jerneh. 
 Comelnya kakak
 Berenang jangan tak berenang Qil
 Papa ni eksyen jer lebih. Nak menjala kunun. Ikan sekor pun tak dapat. Apa yang dapat, ponek la.
 Indahnya sungaiku......ha...haaa.....best tak anak-anak. Nanti kita pergi lagi. Belakang rumah jer...
 Qib memang berani. Agaknya penuh perut sebab banyak sangat terminum air sungai. Terminum ker atau memang sengaja
Sebab belakang rumah jer, bebudak ni pun ketagih la. Kalau boleh nak pergi hari-hari. Hasilnya kulit semua hitam legam a.k.a. hangus.
Balik pun dapat sakit, bukan kena piat tapi demam+selsema+batuk.
Apa taknya, ada satu hari tu papa bawak berendam dari pukul 11 pagi hingga 3.30 petang. Tu pun naik sebab hari nak hujan + petir + guruh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...