Thursday, March 31, 2011

Hidup tak selalu indah, hati tak selalu gelisah

Apa yang saya merepek ni. Nak jiwang lah pulak. Sejak dua-tiga hari suami saya tak de kat rumah, dah mula berjiwang karatlah pulak. Kalau dia ada, mood jiwang ni taklah datang. Sibuk kut.

Kadang-kadang okey jugak sesekali berjauhan. Barulah menguji tahap kasih sayang. Sebelum ni kalau graf tu asyik menurun jer, kali ni mungkin naik sikit. Kalau pergi lagi lama, lagi naiklah grafnya kut.

"Sayangkan anak, tangan-tangankan. Sayangkan isteri, tinggal-tinggalkan. "

Apa da punya falsafah. Kalau orang sekarang duk tangan-tangankan anak, ke balai polis lah kita jawabnya. Ini dah kes dera lah pulak. Tak pasal-pasal tidur lokap. Tak pun mesti kena kaunseling dengan jabatan agama atau seangkatan dengannya.
Takper hari ni Cik Abe donde dah balik. Bukan apa, setakat ini dialah rakan terbaik saya. Tempat meluahkan segalanya. Sampaikan hanya pada dia saya boleh berkongsi segalanya. Kalau dengan mak saya pun ada yang saya rasa tak boleh cerita.

Dia bukan sahaja suami, malahan kawan baik, pendengar terbaik, rakan sekerja saya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...