Thursday, March 31, 2011

Hantu Kak Limah Balik Rumah vs Khurafat

Walaupun movie ni mungkin dah basi, tapi saya baru berpeluang menontonnya malam tadi. Dua-dua movie seram. Dua-dua ada ceritanya sendiri. Saya bukanlah peminat cerita seram, tapi layanlah jugak

Tapi secara keseluruhannya bila dah menonton, saya rasa cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah lah paling best. Patutlah filem ni boleh box office. Kelakar gila. Walaupun ada unsur seram, sampaikan anak-anak saya setiap kali Kak Limahnya keluar mesti tutup muka dengan selimut. Takutlah tu. Tapi movie ni ni terbaik. Kelakar + seram.

Kalau movie HKLBR saya happy menontonnya, tapi khurafat amat menyeramkan. Saya tak berminat dengan cerita yang mendebarkan. Sampaikan kalau cerita yang ada hantu tetiba buka mata pun, saya tak suka. Inikan pula cerita begini yang banyak hantunya tetiba keluar. Kadang-kadang filem hantu kita pun dah terikut-ikut dimana hantunya keluar merangkak. Jadi kesimpulannya, movie ni saya tengok sikit-sikit jer. Bukan kerana takut, tapi tak taulah. Cerita begini bukan jiwa saya lah.
Sampaikan kalau ada cerita seram di TV3 pun saya tak tengok. Bagi saya semua tu merepek. Mungkin sebab rating cerita begini tinggi, jadi diperbanyakkanlah seram ni. Kadang-kadang sampai entah hapa-hapa dah. Patutlah ramai budak sekolah yang histeria sekarang ni. Banyak sangat hantu yang masuk rumah mereka (cerita tvlah).

Berbalik pada movie ni, keduanya hebat. Tapi pilihan saya mestilah HKLBR. 5 bintang saya bagi pada filem ni. Movie ni sebenarnya sambungan dari zombie kg pisang. Tapi cerita zombie kurang ngumph sikit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...