Monday, May 30, 2011

Berikanlah saya sedikit kegembiraan hari ni..

Setelah pelbagai peristiwa yang memenatkan dan menyedihkan berlaku, saya amat berharap hari ini saya diberi berita kegembiraan lah pulak. Ini kerana kesian pada saya. Pelbagai peritiwa yang belaku. Ditambah dengan pemergian mek tersayang mengadap Ilahi.

Rasa berdebar, rasa seram sejuk, rasa nak ke tandas. Semua ada. Berbaur dalam satu rasa. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi sebarang kemungkinan. Ya Allah sesungguhnya Engkaulah yang Maha penyayang lagi mengasihi. Ya Allah, janganlah Engkau kecewakan hati ini lagi. Berikanlah sinar cahaya yang cantik untuk ku hari ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu ku berserah kini. Sesunggunya, Engkau Maha mengetahui dan mengasihai hamba Mu ini.

Tak taulah nak kata apa. Tapi serasa macam nak terjun bangunan pun ada kini. Tapi sabar itu separuh daripada iman kan. Dan mati membunuh diri amat dilaknat Allah. Seolah-olah telah berputus asa.

Bangunlah segera, jangan lah berputus asa. Sesungguhnya orang0orang yang berputus asa tergolong di dalam orang-orang yang rugi.

Okey...cukuplah tazkirah pagi ini. Seperti biasa setalah lama tidak menulis, akan menulis yang tidak terjangkau dek akal. Mula menulis yang merepek-repek. Tujuannya untuk mengurangkan debar di hati. Tujuannya untuk menenagkan Pn hati yang duk dak duk dak jer kerjenya.

1 comment:

  1. Salam kunjungan... hadapi hari2 dengan tenang dan penuh berharap agar tuhan kurniakan kegembiraan di sebalik pelbagai dugaan dlm hidup.. take care
    senang2 singgah la ke blog saya ;)

    http://www.zuwairiaiman.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...