Tuesday, February 08, 2011

Kisah anakanda

Aku ada 3 orang anak. Anak sulung dan kedua lelaki. Yang ketiga pulak perempuan. Yang keempat dan seterusnya, belum tahu lagi.
papa ngan abang dan angah. 


Gegirl kami



Anak yang sulung, kami panggil abang. Angah pulak untuk yang kedua. Yang ketiga, belum tahu lagi nak panggil adik atau kakak. Sebab kalau panggil adik , nanti takut kena jadi kakak pulak akan datang. Tulah nak panggil nama gelaran untuk anak kat rumah pun dah pening kepala. Belum fikir hal politik lagi. Kui....kui...kui...


Anak-anak aku ni, kalau semua ada kat rumah, boleh pening kepala mama ngan papa dia. Mana tidaknya, baru nak breakfast, dah ada yang tumpahkan air. Pastu, semua pakat nak makan sendiri. Termasuklah yang kecik. Faham-faham ajerlah bila budak makan. Bertabur atas meja tu biasalah. Yang tak tahannya, kalau makan biskut. Apa tidaknya, masa nak tidur tu boleh jumpa habuk biskut atau biskut yang tak abis makan. Wah, ini boleh mendatangkan marah. Karang tak pasal-pasal tidur dengan semut dan lipas pulak malam ni.

Abang sekarang dah boleh berdikari. Hampir semua benda dah boleh buat sendiri. Cuma kadang-kadang perlu dibantu. Dari mandi, makan, buat homework dan yang paling penting boleh diharap untuk jaga adik. Yelah abang sekarang dah 8 tahun. InsaAllah bulan 6 ni nak sunatkan dia. Bagi boleh sembahyang Jumaat sebaris dengan papa dia.

Kalau cerita kisah anak-anak ni, sampai esok pun tak sudah. Nanti sambung lagi............ 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...