Friday, February 11, 2011

Hari yang sibuk.....

Wah....jarang sebenarnya aku sesibuk ini kalau ada kat ofis. Tapi hari ni cukuplah busy nya. Biasalah sejak tercalon pekerja harapan ni, semangat jadi berkobar-kobar. Chewah.

Sebenornye lah....aku sibuk menyiapkan kerja-kerja yang tertunggak. Biasalah 2 minggu lagi nak audit SIRIM. Mulalah rasa nak demam aja masa tu. Mesti semua orang minta sakit hari tu. Kalau selama ni, susah nak pergi klinik, tapi kalau hari tu, sakit sikit pun nak pergi klinik.

Bagi aku, kerja kita mesti kena siap. Hari tu mesti kena hadir (kecualilah benor-benor sakit). Sebab ia menunjukkan integriti kita dalam perkerjaan. Buat apa nak lari kalau kerja kita dah siap. Takut kena soal, takut kena audit, takut kena NCR, dan segala takut. Kalau kita tak salah buat apa nak takut. Biasanya kalau pekerja bawahan macam aku, jarang kena NCR. Tapi kalau pegawai atasan tu yang pegang portfolio besar, mestilah kena. Bak kata kawan aku, kalau tak ada satu pun pemerhatian, itu pelik. terlampau hebatlah pulak sesuatu organisasi tu.

Mulalah ada yang kerja sampai lewat malam. Mengupdatekan fail-fail lama, mencari segala tuk nenek borang yang perlu diisi, segala data-data yang perlu. Mahunya ta demam. Takpelah. Bak kata wonderpet, apa yang penting, kerjasama!!!! Apa yang penting, KERJASAMA.!!!!

Paling aku tension, kalau ada ape-ape hal masa tu, nak cari orang yang terlibat tak dapat. Telefon tak angkat. Kerja tak datang. Kita diberi tanggungjawab untuk berkerja, untuk beri anak dan keluarga makan. Jadi bekerjalah seikhlas hati, agar rezeki yang sedikit itu berkat. Buat apa duit berjuta-juta tapi dari sumber yang haram.

Semoga aku pun dapat menghayati jiwa yang ikhlas ni....

Wassalam.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...