Sunday, February 20, 2011

Kesian anak saya

Baru mamanya pergi sehari, Arissa dah demam. Risau jugak saya. Takut denggi sebab demamnya tak sekali dengan batuk atau selsema. Cuma demam. Tapi hari ni dah okey. Tak demam dah.
Mak saya kata:
"Ha...buat lagi. Sampai demam dia kena tinggal. Lain kali bawak jer"
Suami saya pula tambah:
"Baru sehari tinggal dengan papa dah demam. Macamana nak kena tinggal seminggu dengan papa ni"
Sampai pengasuhnya pun kata:
"Hari ni Arissa macam tak larat je, lemah je"
Rupanya anak saya tu nak demam. Patutlah lemah. Mak saya kata:
"Iyalah, malam tu kan dia tak tidur sangat, tu yang lemah"

Sampai tertidur kat atas karpet. Yang kat blakang tu angah, sambil menjeling manja.
Tolong abaikan kabinet TV saya yang dah nak runtuh tu.

Saya seboleh mungkin menolak jika diberi tugasan luar. Selagi boleh menolak, selagi itu saya tolak. Tapi kata rakan saya, kalau nak maju dalam kerjaya kita tak boleh selalu menolak tugasan luar. Nak buat macammana. Hati saya ni tak sampai hati nak tinggalkan mereka.

Apa saya kata pada suami:
"Takpelah pa, nanti anak-anak dah besar (dah sekolah) barulah tumpukan pada kerjaya"
Kata suami saya:
"Iyalah tu, takut nanti kut Arissa ada lagi adik ye."

Ha...ha...ha......Patutlah sehingga kini saya masih belum dapat pekerja cemerlang. Pekerja harapan sahaja dah dapat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...