Monday, February 14, 2011

santai di hujung minggu

Happy betul anak-anak hujung minggu lepas. Ini kerna hari Sabtu kami telah pergi mandi dekat Sungi Pandan, Panching. Lebih kurang pukul 10.30pagi, kami dah sampai kat situ. Masa tu masih takde orang lagi. Kami pun cari lah port yang kununnya paling strategik. Punyalah sejuk air sungainya. sampai baby aku jadi kebiruan. Sejuklah tu. Jadi sekejap ajalah adik mandi. Takut demam lah pulak

Abang-abang dia macam biasalah, mandi tak hingat dunia. Selagi tak kata nak balik, selagi tulah mandi lagi. Sampai makan pun tak ingat.

Hari ahad plak, papa dia bawak pergi mandi kolam dekat Wisma Belia. Kejap aje lah mandi kat situ.

Kesimpulannya, happy betul jadi bebudak ni. Mana taknya, bila masa main, mereka akan main betul-betul. Bila dah penat, mereka akan tidur dengan mudah dan lenanya. Tak ada masalah hidup yang hendak difikirkan lagi. Belum masanya, mereka ini perlu menyesakkan fikiran dengan masalah kehidupan.

Macam kita mungkin agak sukar hendak tidur. Ditambahkan dengan masalah dan perancangan hidup yang panjang lebar, menyebabkan sukar hendak melelapkan mata. itulah bila difikirkan balik, bestnya jadi budak. Ada ke takde masalah, mereka akan riang bermain, tidur dengan lena dan aman.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...