Saturday, June 11, 2011

Hari keusahawanan dan jom cari kerja

Alhamdullilah...selesai sudah majlis besar untuk ofis saya untuk tahun ni. Rasanya inilah majlis yang paling gah yang dirancang dan berjaya dilaksanakan. Tambahan pula dengan kesudian Doto' Seri Khaleed menghadirkan diri bagi merasmikan majlis, amatlah dihargai. Sekali lagi kesyukuran dipanjatkan kehadrat Ilahi kerana majlis ini berjalan dengan lacar dan teratur. Walaupun ada sedikit kecacatan namun tidak merosakkan majlis. Biasalah mana ada perancangan majlis berjalan seperti dalam kertas. Mesti ada sedikit kekurangan yang boleh diabaikan.. ..kui...kui.

Seperti biasa, walaupun gerak usahawan untuk pelajar tapi pensyarah yang duk beria-ia. Dar melaksanakan majlis hinggalah ke aktiviti jualan. Hasil kerjasama semua.

Saya sebenarnya agak fobia dengan gerak usahawan ni. Disebabkan tahun lepas saya terlibat di bahagian perasmian. Maka saya hampir merosakkan majlis kerana kekalutan dalam diri ini. Mujurlah pengarah faham. Jadi tahun ni, ketua AJK perasmian a.k.a Nida masih suka untuk menggunakan khidmat saya di bahagian perasmian. Jadi saya awal-awal lagi dah bagitau yang saya tak mahu terlibat di atas pentas. Belakang pentas, okey. Mujurlah Nida faham....mungkin sebab takut saya merosakkan majlis lagi.

Ini antara aktiviti yang dijalankan:-

Mempamerkan bakat terpendam dari staff kolej.
Saya berminat juga nak menyumbangkan suara, tapi takut hujan lah pulak.
Rosak pulak majlis bila hujan kan, jadi saya simpan jer lah bakat terpendam ni.


Pentas yang masih dalam proses pembikinan

Ice craving untuk gimik.
Cuak juga disebabkan takut tak sempat siap.
Tapi pengukir ni memang cekap gila, sambil dibantu oleh staf kolej sendiri.



Dato' Khaleed yang meninjau ke gerai-gerai. Sempat merasa hasil kerja tangan pelajar. Dan sempat menggoreng keropok lekor lagi.




Cantik hasil demo icenya. Namun sayang disebabkan cuaca yang panas ice cair dengan cepat. Patah sayap nya. Tak sempat kami nak berposing bersama hasilnya berbentuk seekor ikan

1 comment:

  1. wow meriah...nida kata akak nak ke tidak dia nk tarik gak akak utk jd ajk dia.Tahniahlah pada semua yang terlibat. Rindunya dengan kuantan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...