Saturday, June 07, 2014

Arissa & kayap

Tak tau nak kata apa....tetiba je anakanda puteri kami dijangkiti kayap. Mula-mula ingat kena ciken pox....bawak pergi klinik...doktor maklum kayap.

Terkedu seketika aku. Sebab tak pernah lagi menjaga orang kena kayap ni.

Ramai nasihat ubat kampung. Tapi aku pilih perubatan moden.

Gi check up KMC.....kena warded. Sebab doktor maklum ini boleh berjangkit. Tambahan pula aku sedang tunggu hari nak bersalin.

Rupanya kayap akan berlaku pada yang pernah kena ciken pox. Virus ciken pox tu masih ada. Jadi akan jadi kayap. Jadi bagi yang tak pernah kena ciken pox.....tak akan jadi kayap. Cuma akan dijangkiti ciken pox...jika dekat dengan pesakit....menurut doktorlah...

Beza kayap & ciken pox. Kayap kena satu tempat aje. Kalau ciken pox....1 badan.


 hari kedua..
comel lagi


 hari keempat 
6/6/2014
macam ciken pox
tapi kayap

 hari keempat
belakang
ngerikan
kalau tak mengenangkan anak, memang aku tak dekatlah
seram wo....


 check in KMC

 dah siap
payah sangat nak makan ubat

 malam pertama
mumy (ibu mertuaku) tolong jagakan
sebab en somi tak berani nak tinggalkan aku sorang kat rumah

7/6/2014
pagi-pagi dah nangis minta kami ke hospital.
dahlah malam tadi papa balik pukul 2pagi, sebab dia tak bagi balik.
Layankan je....
Suka dia bila kami sampai....he...he

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...